BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Министър Ангелкова в Плиска: Ще предложим на руски туроператори да включат постоянни обиколки в региона

Културно-историческият туризъм е двигател за целия сектор, Плиска, Преслав и Шумен трябва да са сред основните маршрути заради близостта до Варна.

Това заяви при посещението си в Плиска министърът на туризма Николина Ангелкова, която се срещна в първопрестолния град с представители на туристическия бранш от района на Шумен.

В събитието участваха проф. Стефан Желев – областен управител на Шумен и Найден Косев, заместник-кмет на Шумен.

„Планираме обща среща с руски туроператори, на която да предложим да включат региона на Шумен в програмите за постоянни туристически турове. Ще организираме и срещи на туроператорите с местната власт и туристическия бизнес. Считаме, че сега е точният момент, защото се правят записванията за 2020 година“, заяви Николина Ангелкова.

„Положително е, че се отчита ръст на нощувките и приходите в региона, но абсолютните числа са по-ниски от тези на други общини и трябва съвместно да работим за привличане на повече посетители, посочи министър Ангелкова“, отбеляза още Ангелкова.

По данни на НСИ в местата за настаняване с поне 10 легла в област Шумен са отседнали общо над 26 хил. души през периода януари-юни 2019 г., което е над 10 на сто ръст спрямо същия период на рекордната за туризма ни 2018 г. Всички реализирани нощувки в областта са над 47 хил., отчитайки повече от 21% ръст. Приходите от тях възлизат на общо над 1,7 млн. лв. – над 23% увеличение, като при чужденците този ръст е около 36 на сто.
Министърът коментира, че туристическият продукт, който се предлага в района е много добър и водещата ни цел е да привлече още повече туристи.
„Плиска, Преслав и Шумен трябва да се популяризират както сред младото поколение, така и пред чуждестранните посетители на България, тези исторически места трябва да са сред основните маршрути на туристите, близостта им до Варна е голямо предимство.

Културно-историческият туризъм е основен продукт и важен фактор за развитието на целия сектор“, каза министър Ангелкова. Тяподчерта, че той е ключов, за да се разширят крилата на сезона, да се насочват туристите към вътрешността на страната и целогодишно да има голям брой посещения. „Стартирахме 2019 г. с фокус към вътрешния туризъм, именно с тази цел в началото на тази година обявихме кампанията „Естествено в България – 2019 година на вътрешния туризъм“ и за трети път организирахме инициативата „Неочаквана ваканция“.

Ще продължим да го правим с помощта на местните власти. Благодаря на министър-председателя Бойко Борисов и на целия кабинет за подкрепата за туризма, който бе издигнат в национален приоритет“, каза министър Ангелкова.

„Предстои обсъждане в Народното събрание на промените в Закона за туризма, които наскоро прие Министерски съвет. С текстовете се регламентира вписването и поддържането на специален регистър на туристическите забележителности, фестивали и събития в регионите, както и задължения за лицата, които ги стопанисват. Така ще се гарантира запазването на туристическите атракции и ще се даде възможност за секторно финансиране“, уточни министър Ангелкова. Продължава работата и по намаляването на административната тежест за бизнеса. Министърът припомни, че бяха премахнати 19 вида документи, предвижда се да отпаднат още изисквания.

Тема на разговорите беше и въвеждането на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ).

„Насоките за работа на системата започнаха още от месец февруари, бяха проведени обучения по места, има и онлайн клипове, чрез които всички туристически субекти могат да научат как да я използват“, обясни министърът. Тя припомни, че гратисният период изтича на 1 октомври и ако след 30 септември мястото за настаняване не е включено в ЕСТИ ще получи писмено предупреждение, но веднага след това ще се налагат санкции, тъй като подаването на данни за ЕСТИ е задължение на туристическите обекти по закон.
„Относно инфраструктурата, която е важна за достъпа до туристическите обекти, с промените в Закона за туризма има въведени изисквания към кметовете, които трябва да я стопанисват, обясни министърът. Ако няма планиране и строги разчети и най-щедрият бюджет няма да стигне“, каза министър Ангелкова по повод дебати къде е най-добре да се насочат общинските средства.

Министерството на туризма има много инициативи за популяризиране на туристическите събития в общините. Създали сме предпоставки всички местни власти да се включат, апелира министърът. Всяка година се приема програма за национална реклама, а за местните администрации, които участват, се правят значителни отстъпки в таксите за включване. „Инициираме и срещи с туроператори, на които каним представители на бизнеса, общините и множество организации, работещи в сектора“, информира министърът. Тя благодари на общината и областната управа на Шумен за подготовката на дискусията, както и за домакинството на „Дворът на Кирилицата“.
Снимка: Министерство на туризма
24shumen.com

Източник: 24Shumen.COM

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!